14.11.2009

bornova bornova

baştan söyleyeyim, filmi izlemedim henüz.
üzerine ahkam kesecek kadar yeterli donanıma sahip değilim yani.
ama, bana ait diyebileceğim, kendimi parçası hissettiğim mekanlarda çekilmiş olmasından dolayı, az biraz bir şeyler söyleyebilirim diye düşündüm.
doğduğum diyemesem de, büyüdüğüm, kimliğimi ve kişiliğimi edindiğim yerin, bornova'nın filmi, "bornova bornova"...

ne zaman izmir ve izmirli hakkında konuşsam, benzer şeyleri söyler dururum, "bir de kıçlarını kaldırıp bir şeyler yapmaya başlayabilseler keşke..." diye, kendimi de bu sitemin içine dahil ederek.
gereğinden fazla bir rahatlık, bir umursamazlık var çünkü bu şehirde.
oysa, bir şeyler ortaya koymaya başlasalar, başlayabilseler, neler neler çıkartır bu insanlar, bunun da farkındayım.
olası sebepler için, egelilik mi desek, akdenizlilik mi, yoksa üzerine yapışıp kalmış sıfatlandırmasıyla, gavurluk mu?

çünkü patlamaya, parlamaya hazır insanlar dolaşıp duruyorlar ortalıkta, senelerdir...
tanıştığım, tanıdığım öyle çok kişi var ki, kendi halinde çabalayıp duran, fikirler üreten, hayata geçirmeyi düşünen, ama kimbilir hangi sebeplerle, bundan ileriye gitmeyen...

hep, öyle bir zamanın geleceğini düşündüm durdum.
birileri ilk birkaç adımı atabilse, sanki geri kalanlar koştura koştura peşinden gidecek.
herkes ne varsa elinde avucunda, o güne dek biriktirdiği, koyabilecek ortaya...
ve gelebilecek gerisi, hızla...
kafe ve bar masalarında sözcüklerle tüketilmenin dışına çıkacak hepsi...

bu film işte, bu düşündüklerim konusunda bir umut oluşturdu bende.

güzel şehrimin güzel insanları, sonunda düştüler yola...
sanki gerek kalmayacak artık, bir şeyler yapma konusunda çabalayanların, başka şehirlerden medet ummasına, oralara kaçıp durmasına...

dedim ya, filmi henüz izlemedim.
güzel mi değil mi, bilmiyorum.
beğenir miyim, emin değilim.
ama dert etmiyorum.
tek bildiğim, tarafsız bir gözle izlemeyeceğim...

bahsettiğim bu insanların filmi çünkü bu...
senelerdir içiçe olduğum, aynı mekanları paylaştığım, aynı masalarda oturduğum insanların...
küçükparkın, teras kafenin, ...
bana bir şeyler katmış olanların...
çocukluğumun, ilk gençliğimin, büyümüşlüğümün, yerleşmişliğimin sokaklarının...
bornova'nın...

hazar denizi, kazakistan, 14.11.2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder